Kunstwerken van Karel Appel

Head against green grass: Zeefdruk van Karel Appel. Zeefdruk uit de serie van "Seven summer days". Jaar: 1977. Oplage: 80/100. Afmetingen blad: H85 x b70cm. Afmetingen voorstelling: H72.5 x 60cm. Het werk is rechts onderaan, met potlood gesigneerd, door de kunstenaar. De authenticiteit van het aangeboden werk wordt volledig gegarandeerd.

Het werk kan worden opgehaald in 's-Gravenzande.

Bij verzending zijn de kosten iets hoger omdat dit werk , i.v.m. de hoge waarde, met een koerier wordt verzonden.

Head against green grass

jaar:
1977
afmetingen:
h85.0 x b70.0 cm 
categorie:
Grafiek 
techniek:
Zeefdruk
prijs:
€ 1695.00 
gesigneerd:
met potlood gesigneerd en gedateerd 
Bestellen     Bekijk
de tovenaar: Prachtige Kleurenzeefdruk van Karel Appel uit 1977. Titel: de Tovenaar. Afmeting blad 50x50 cm in perfecte staat Handgesigneerd EA Exemplaar zowel ondertekend door Karel Appel als Henk vd Vet Wordt geleverd met echtheidscertificaat

de tovenaar

jaar:
1977
afmetingen:
h50 x b50 cm 
categorie:
Grafiek 
techniek:
Zeefdruk
prijs:
€ 250.00 
gesigneerd:
Gesigneerd door Karel Appel en Henk van der Vet 
Bestellen     Bekijk
Karel Appel

Over Karel Appel

De Nederlandse kunstschilder, beeldhouwer en dichter Karel Appel werd in 1921 in Amsterdam geboren. Hij was de zoon van een kapper en voorbestemd om zijn vader op te volgen. Desalniettemin koos hij voor een opleiding aan de Rijksacademie voor Beeldende Kunsten. Na de oorlog reisde hij naar Luik en naar Parijs. In november 1948 was Appel betrokken bij de oprichting van Cobra. Hij liet zich inspireren door primitieve kunst, kindertekeningen en outsider art, die hij als onbedorven en zuiver beschouwde. Karel Appel schilderde spontaan en kwam al werkende tot een resultaat. Zelf formuleerde hij het als volgt: ‘Ik rotzooi maar wat aan’.
 

Directe expressie in verf was altijd erg belangrijk voor Karel Appel. Hij besteedde weinig aandacht aan de theoretische pamfletten van Dotremont en Constant. Vooral in de Cobra jaren schilderde Appel in simpele vormen, stevige lijnen, fantasiedieren en vriendelijke onschuldige kindwezens. Het gebruik van felle en heldere kleuren heeft eigenlijk altijd centraal gestaan.

In de jaren vijftig, na het uiteenvallen van Cobra, wist Karel Appel de gevoelsmatige benadering van het onderwerp vast te houden. Hij ontwikkelde een steeds heftigere schildertechniek. De bekende kleurvlakken en lijnen werdern langzaam maar zeker samengesmolten tot bewogen verfmassa’s. Ook heeft hij zich veel beziggehouden met het schrijven van gedichten en met het maken van assemblages en beeldhouwwerken.